מצבר פריקה עמוקה מה זה ומהם יתרונותיו?

צרו איתנו קשר

מצבר פריקה עמוקה מה זהאחרי שנתקלו במושג, רבים שואלים אותנו: מצבר פריקה עמוקה מה זה והאם הוא מתאים עבור הרכב שלנו? ובכן, אומנם קיימים מצברי פריקה עמוקה גם לרכבים אבל הדבר יחסית נדיר. ובכל מקרה, חובה לבדוק לפני התקנה, אם בכלל מצבר כזה מותאם לרכב שלכם  או אפשרי בכלל להתקינו. זה לא אומר שאלו מצברים לא פופולאריים אלא שהם משמשים בעיקר בכלים ומכשירים מסוימים מאוד, בעיקר בשל העובדה שמצבר זה הוא בעל מאפיינים מיוחדים ושונים ממצבר רגיל. הנה כמה תשובות על שאלת מצבר פריקה עמוקה מה זה ומהם יתרונותיו?

מצבר פריקה עמוקה מה זה

למצבר פריקה עמוקה, יש כאמור מאפיינים ייחודיים וכמה יתרונות על פני מצבר רגיל (שיש המכנים אותו גם 'מצבר התנעה'). ההבדל הראשון נעוץ בזרם האמפר המסופק. בעוד מצברים רגילים מספקים זרם גבוה מבחינת אמפר אבל רק לזמן קצר, מצברי פריקה עמוקה יכולים לספק אמפר נמוך ולאורך זמן ארוך יותר. באותו הקשר, גם ניצול האנרגיה של המצברים שונה. מצבר פריקה עמוקה יכול להטעין את עצמו. דבר זה חוסך הטענה רבה מאוד על ידי מטען חיצוני ומאפשר ומאפשר שימוש מחדש כמעט בכל פעם.

בהקשר זה נכון לדון גם בנושא הפריקה, שעל שמו קיבל מצבר 'פריקה עמוקה' את השם המיוחד. בשל העובדה כי מצבר רגיל פורק ת עצמו במהירות, דבר שאינו מיטיב עימו, נרצה שהגבלת הפריקה שלו תהיה סבירה ולכן הוא פורק עד 50% מהמתח הנמצא בו, משום שפריקה גדולה יותר או כזו שחוזרת כל הזמן, תפגע באורך חייו וביכולותיו. מצבר פריקה עמוקה לעומת זאת, מסוגל לבצע פריקה עמוקה יותר של עד 80% בלי שיגרם למצבר או ליכולות שלו שום נזק. 

עוד הבדלים

אלו לא כל התשובות לשאלת מצבר פריקה עמוקה מה זה. יש הבדלים נוספים. בעיקר כאלו הקשורים למבנה המצבר. מצבר רגיל צריך שיהיו בו תמיד מים כדי שהוא יוכל לפעול. מים יכולים להיות מפונים ממצבר שכזה ולכן עלינו לוודא מעת לעת שאכן יש מספיק מים במצבר ולמלא במידה וחסר. מצבר פריקה עמוקה לעומת זאת אין החסרה של מים והמים שנמצאים במצבר משמשים אותו במעגל סגור במהלך הפריקה והטעינה. אין צורך לבדוק את מצב המים ולכן ההחזקה שלו יותר קלה ופשוטה.

בהקשר של מבנה המצבר, ראוי לציין עוד הבדל בין המצברים השונים. מצבר פריקה עמוקה מכיל בתוכו חומצה בתצורת ג'ל, בשונה מחומצה נוזלית שנמצאת במצבר ברגיל. טכנולוגיית הג'ל או  טכנולוגיית AGM שגם היא נמצאת במצברי פריקה עמוקה,  נמצאות ומחליפות את החומצה הנוזלית ועוטפות את לוחות של המצבר וגם הם מסייעים ליכולותיו ולעמידותו. אגב, כששואלים מצבר פריקה עמוקה מה זה, השאלה אינה באה משום מקום, היות ומבחינת גודל, המצברים נראים זהים. יחד עם זאת, בשל סיבה זו, ובשל לוחות העופרת שבו, מצבר פריקה עמוקה כבד הרבה יותר ממצבר רגיל.

מצבר פריקה עמוקה מה זה ולמי הוא מתאים?

אלו הכלים אשר משתמשים לרוב במצברי פריקה עמוקה: קולנועיות, טרקטורונים, קרוואנים, סירות, יאכטות, רכבי תפעול, מכונות לשטיפת רצפות, מנופים, מלגזות וכד'. המשותף לכולם: הם צריכים להיות מוכנים ופועלים בן רגע, אבל השימוש בהם לא רציף. זאת אומרת, יש צורך שהם ידלקו כשצריך אותם ולאחר כמה דקות עבודה, למשל, הם מפסיקים לעבוד וחונים לפרק זמן ארוך. 

לכן מצבר פריקה עמוקה כל כך מתאים. הוא חוסך אנרגיה ולכן מתאים לכלים שצורכים אנרגיה נמוכה לאורך זמן והוא  מאפשר הנעה קלה ומהירה , בתוך כרגע, לספק  כמות גדולה של אנרגיה בבת אחת אך לאפשר גם הפעלה לא רצופה.   בנוסף, מצבר פריקה עמוקה נחשב עמיד מאוד (בגלל זה ניתן למצוא אותו גם במערכות סולאריות, מערכות אל-פסק וכד') וחזק יחסית, כך שהוא יכול להתמקם גם ברכבים קלים (כמו קולנועיות וטרקטורונים, הסופגים טלטלות מהדרך והשטח. 

 

מה זה מצבר פריקה עמוקה – הכירו את אחד המצברים האיכותיים והחזקים ביותר

 כיום יש לא מעט סוגים שונים של מצברים שיכולים לסייע לכם למלא את כל צורכי החשמל של הרכב שלכם. אך לפני שאתם בוחרים את המצבר הבא שלכם באופן שרירותי ומתוך הנחה שאין הבדלים משמעותיים בין המצברים השונים, קיימת חשיבות רבה להכיר את כל הדגשים החשובים ביותר, ההבדלים הגדולים בין המצברים השונים וכן תשובה לשאלה מה זה מצבר פריקה עמוקה? אז לפני שאתם ממהרים לרכוש את המצבר הראשון שהוצע לכם, חשוב שתמשיכו לקרוא את השורות הבאות ותכירו את ההבדלים המשמעותיים בין המצברים השונים.

 

ללא מצבר כל מערכות החשמל ברכב מושבתות

 לפני שנענה על השאלה מה זה מצבר פריקה עמוקה, חשוב שתכירו את תפקידו של מצבר הרכב שלכם. לא מעט אנשים כיום לא מכירים את תפקידו של המצבר, מה שגורם להם לבחור מצבר באופן שרירותי וללא כל בדיקה אודות איכותו. תפקידו של מצבר הרכב הוא למלא את כל צורכי החשמל של הרכב שלכם. ישנן מערכות רבות שעובדות בעזרת חשמל המצבר, לרבות אפשרות ההנעה. ללא מצבר תקין, לא תוכלו להניע את הרכב. לכן, חשוב מאוד שתכירו את הדגשים החשובים שיעזרו לכם לבחור נכון את המצבר האיכותי ביותר. לפני שנגע בדגשים הללו, חשוב לתת תשובה לשאלה מה זה מצבר פריקה עמוקה.

 

הכירו את המצבר שמסוגל להפיק אנרגיה עד כ 80% מקיבולתו לאורך זמן

 לא מעט אנשים כיום בוחרים לשלב ברכב שלהם מצבר פריקה עמוקה. מצבר פריקה עמוקה כולל לא מעט יתרונות על פני המצברים הרגילים אליהם התרגלנו מהשנים האחרונות. מצבר פריקה עמוקה מסוגר לעמוד בהצלחה בתהליכי פריקה ארוכים הכוללים פריקה של אחוזים רבים מתכולתו. מצבר זה מסוגל לתת אנרגיה בעוצמה גבוהה של עד כ 80% מקיבולתו ולאורך זמן. במילים אחרות, מצבר פריקה עמוקה מסוגל לייצר אנרגיה רבה ביחס לקיבולתו, מה שמבטיח שימוש יעיל ומיטבי במצברים השונים. מעבר לכך, מצבר זה כולל עוד לא מעט יתרונות כמו זמני טעינה קצרים וזמני הפקת חשמל ארוכים במיוחד. בחירה נכונה של מצבר פריקה עמוקה תאפשר לכם ליהנות ממצבר איכותי שישרת את כל צורכי החשמל של הרכב שלכם למשך שנים ארוכות ללא תקלות כלל.

לא כל חברה מצליחה לייצר מצברי פריקה עמוקה איכותיים

אז לפני שאתם ממהרים לבחור את המצבר הטוב ביותר עבור הרכב שלכם, קיימת חשיבות רבה להכיר שני דגשים חשובים. ראשית, חשוב לדעת שישנם הבדלים משמעותיים בין החברות השונות שמייצרות מצברים. יש מגוון רחב של חברות שמייצרות מצברים, לא כולן מקצועיות. ישנן חברות שמייצרות מצברים שאורך החיים שלהם קצר במיוחד, אחרות מייצרות מצברים הכוללים תקלות רבות בתדירות גבוהה. חשוב להבהיר כי בחירה במצבר של חברה שאינה מקצועית תחסוך לכם כמה עשרות עד מאות שקלים בעלויות המצבר, אך לדעת רבים חיסכון זה אינו משתלם. חברות מקצועיות שמייצרות מצברים איכותיים יבטיחו לכם מצברים שיחזיקו מעמד כ 4 שנים ללא תקלות חוזרות ונשנות כלל.

 

וודאו שאתם לא בוחרים מצבר עוצמתי מדי

נקודה נוספת שאתם צריכים להכיר לפני שתבחרו את המצבר שלכם היא כמות החשמל שהרכב שלכם דורש. לא כל רכב צריך כמות זהה של חשמל. רכבים גדולים צורכים כמות גבוהה יותר של חשמל בהשוואה לרכבים קטנים. לכן, כיום יש מגוון מצברים בעוצמות שונות. חשוב לדעת לבחור נכון את המצבר המתאים ביותר לצורכי החשמל של הרכב שלכם. בחירה שאינה נכונה עלולה לייצר תקלות חוזרות ונשנות או גרוע מכך, להרוס את מערך החשמל של הרכב. רוצים להקדים תרופה למכה ולהחליף מצבר לפני שהוא שובק חיים ולא מאפשר לכם להניע את הרכב? בשורות הבאות נציג את כל הסימנים שיסמנו לכם שכדאי להחליף את המצבר.

כך תדעו שהגיע הזמן להחליף את המצבר שלכם

הסימן הראשון הוא הנעה איטית. לוקח לכם זמן להניע את הרכב שלכם? ייתכן שהדבר מעיד על כך שהמצבר חלש וכדאי להחליפו. הסימן השני הוא אורות מהבהבים במהלך הנסיעה. מבחינים באורות מהבהבים? כנראה שהמצבר שלכם חלש. חשוב להבהיר כי ברוב המקרים האורות המהבהבים יופיעו רק בתחילת הנסיעה. לאחר מספר דקות בודדות הם יתאזנו ויאירו ללא רעידות כלל. סימן שלישי אפשרי הוא מזגן שאינו מקרר. יכולת להיות לכך סיבות רבות נוספות, אך בין השכיחות שבהן היא בעיית מצבר.

רוצים לשמוע עוד על מצבר פריקה עמוקה מה זה? מעוניינים להחליף בצורה נוחה  במקום הנוח ובזמן הנוח לכם מצבר? פנו אלינו ונשמח לסייע.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!