אחריות מצבר שנפ

צרו איתנו קשר

אחריות מצבר שנפאם אתם מתעניינים לגבי אחריות מצבר שנפ, חשוב לדעת מה האחריות שלכם כוללת, לכמה זמן היא תקפה, באילו מקרים האחריות לא תהיה בתוקף ועוד. המשיכו לקרוא, הנה המדריך המלא והמקיף ביותר ברשת על אחריות מצברים לרכב. 

כיצד יודעים לבחון את האחריות על המצבר? ובכן, הקריטריון המוצלח ביותר לבחינת אחריות הוא תוקף האחריות על המצבר. בעוד שחלק מהחברות מספקות שנה אחת של אחריות, חברות אחרות מספקות שנתיים אחריות ואפילו יותר. באופן כללי, ככל שהאחריות ארוכה יותר, כך המצבר אמור להיות איכותי יותר. מה עוד חשוב לדעת על אחריות מצבר שנפ ומצברים באופן כללי? המשיכו לקרוא. 

מה חשוב לדעת על אחריות המצבר ברכב? 

בין אם מדברים על אחריות מצבר שנפ או מצבר מסוג אחר, מעבר לתקופת האחריות על מצבר הרכב שלכם, יהיה חשוב וכדאי לבדוק היטב גם מה האחריות בכלל כוללת. אחריות על מצברי רכבים יכולה לכלול סעיפים רבים ושונים, כמו למשל קבלת שירותי ייעוץ במקרה של תקלה. כמו כן, אחריות יכולה לכלול גם את הבדיקה של המצבר או אפילו החלפתו במקרה של תקלה הכלולה בפוליסת האחריות. 

חלק מהפוליסות של האחריות יכולות לכלול גם שירות כמו חיזוק מסופים, ברגים או חיבורים, החלפת מים מזוקקים במצבר, החלפת חומצה במצברי ג'ל ועוד. ולבסוף, כדאי לבדוק היכן האחריות והתיקונים או הבדיקות מתבצעים. האם בבית הלקוח? אם האחריות כוללת החלפת מצבר בבית הלקוח (החלפת מצבר עד הבית), זה יהיה פנטסטי. 

מי נושא באחריות? המשווק? היצרן? היכן תקבלו שירות?

כאשר אתם מקבלים את האחריות על המצבר שלכם, אתם צריכים לבדוק מי נושא באחריות במקרה של תקלה כזאת או אחרת. בעוד שחלק מתעודות האחריות מאפשרות פנייה למשווק עצמו, פוליסות אחריות אחרות מאפשרות פנייה לייבואן בלבד, בפעמים אחרות אך ורק ליצרן שנמצא בכלל בחו"ל. 

לכן חשוב לברר מי נושא באחריות על המצבר, כי זה מה שיקשה או יקל עליכם לקבל את האחריות כאשר תצטרכו אותה. במצב אידיאלי, יהיה עדיף לפנות למשווקי המצברים ולחנויות כדי לקבל את השירות. לרוב אילו יהיו הגורמים שיהיה הכי נוח להגיע אליהם ויהיו הכי זמינים עבורכם. מה עוד לגבי אחריות מצבר שנפ? המשיכו לקרוא. 

קראו עוד: איך לתחזק מצברי שנפ

האם תחזוקת מצבר רכב מונעת בלאי של המצבר?

לאחר שהבנו מה כוללת אחריות מצבר שנפ, חשוב להבין את הקשר בין תחזוקת מצבר לבין התקינות שלו בטווח הארוך. אם כך, התשובה היא: אכן כן, תחזוקת מצבר לרכב נחוצה כדי למנוע בלאי מצבר. אם לא תשמרו על מצבר הרכב שלכם, החומצה שבתוך המצבר תתייבש ותגרום נזק בלוחות המתכת המשמשים לייצור חשמל. זה יוביל בסופו של דבר למצבר רכב מת או לא מגיב.

על מנת להימנע מכך, יש לבדוק את הנוזלים ברכב, כגון שמן ונוזל קירור כל 3 חודשים לערך. כדאי גם לשטוף את נוזל הרדיאטור ולהחליף אותו במים טריים כל שנתיים בערך, כי זה יכול לעזור להפחית קורוזיה ולמנוע הצטברות של חלודה במערכת הקירור שעלולה לגרום למנוע התחמם יתר על המידה. באופן כללי, ככל שתשמרו את המנוע נקי מקורוזיה, ככה גם המצבר יישמר. בתוך כך, תחזוקה שוטפת של מצבר לרכב יכולה לכלול דברים כמו בדיקת מפלסי הנוזלים, בדיקת החיבורים וניקוי המסופים (היכן שהחיבורים והכבלים ממוקמים). התחזוקה הנכונה תעזור למנוע מהסוללה להתבלות מוקדם מדי ובכך תחסוך לכם כסף על תיקונים והחלפות בטווח הארוך.

האם קורוזיה מזיקה למצבר הרכב? טיפים להסרת קורוזיה 

קורוזיה היא בעיה גדולה עבור מצברים לרכב. היא עלולה לגרום לתקלה בסוללה ואף לגרום למצבר להפסיק לפעול. קורוזיה יכולה להיווצר על המסופים, הכבלים והחיבורים של המצבר, שהם המקום שבו החשמל זורם פנימה והחוצה מהסוללה. זה משאיר את החלקים האלו חשופים למים או לחומרים אחרים שעלולים לגרום לקורוזיה.

הדרך הטובה ביותר להסיר קורוזיה מצבר רכב היא באמצעות מברשת תיל. שימו לב, לא לנסות להסיר קורוזיה בעזרת כל מיני פתרונות ביתיים כמו מים וסבון. מדובר במערכת החשמל, הדבר האחרון שאתם צריכים זה שריפה, פיצוץ של המצבר או חלילה התחשמלות. עוד מידע על אחריות מצבר שנפ בהמשך המדריך. 

למה קורוזיה גורמת במצבר? 

קורוזיה היא תהליך טבעי המתרחש כאשר מצבר אינו מטופל כראוי. החומצה מהסוללה דולפת החוצה ומגיבה עם חמצן, אשר לאחר מכן יוצרת שכבת חלודה על מעטפת המתכת. שכבת חלודה זו עלולה להוביל לעלייה בהתנגדות ואובדן מתח, מה שעלול לגרום לרכב להניע קשה ולאט יותר או לא להתניע כלל.

ישנן דרכים רבות שבהן תוכלו להסיר קורוזיה מסוללת המכונית, וחשוב לזכור כי קורוזיה עלולה להקטין את תוחלת החיים של המצבר והיא יכולה גם להוביל לנזילות ובעיות אחרות. שימו לב,  לעולם אל תשתמש בחומצה או בכימיקלים כלשהם על הסוללה בניסיונות להסיר את הקורוזיה כי זה רק יחמיר את המצב. אילו תקלות נוספות קיימות במצברים והאם אחריות מצבר שנפ מכסה תקלות אלו?

קראו עוד: כמה עולה מצבר שנפ

תקלות נפוצות במצברי רכבים ופחות נפוצות 

מהם הרכיבים הקיימים במצבר רכב, ומהן התקלות הנפוצות והנפוצות פחות במצברים לרכבים וברכיבים האלו? ובכן, מצבר לרכב מורכב מכמה רכיבים שונים, לרבות הלוחות, המפריד, האלקטרוליט, המארז, הדקים (המסופים) והכיסוי של המצבר (בד"כ עשוי פלסטיק או חומר מבודד אחר). בתוך כך, התגובה הכימית בין האלקטרוליט ולוחות המתכת מייצרת חשמל, כאשר תקלה בכל אחד מהרכיבים הללו תוביל למצבר פגום או לרכב שלא מצליח להתניע. 

התקלות הנפוצות בסוללות לרכב הן סולפטציה (הצטברות של חומצה גופרתית על החלק העליון של המצבר), קורוזיה (תגובה המתרחשת כאשר חומצה מחלחלת דרך הכיסוי של המצבר), ואלטרנטור פגום (המספק חשמל למערכת החשמלית של המכונית). במרבית המקרים, אם מדובר על תקלת יצרן או תקלה שנובעת מתוך בלאי לא סביר שלא נגרם כתוצאה מחבלה פיזית או טעות אנוש, בד"כ אחריות מצבר שנפ תכסה את עלות התיקון. 

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!