מצבר שנפ בצפוןשנפ היא יצרנית המצברים הגדולה בישראל. מצברים של שנפ נחשבים למצברים איכותיים וטובים מאוד. אך מהו מצבר בכלל? על מצבר שנפ בצפון נרחיב במאמר הבא. 

 

מצבר שנפ בצפון- מה זה?

המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. הרופא גילה שהשרייה של עופרת בחומצה גורמת ליצירת זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. 

מצבר הוא סוג של סוללה בעלת אנרגיה חשמלית המסייעת להתנעת המנוע. האנרגיה החשמלית של המצבר מתועלת להפעלת המזגן, התאורה ואמצעי המדיה השונים. תפקידו של המצבר הוא לספק חשמל למערכות הרכב. המצבר למעשה אחראי על הפעלת המנוע, כפי שציינו קודם ועל המערכות החשמליות ברכב. 

יש לקחת בחשבון שמצבר לרכב מטעין את עצמו. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע הרבה מחוץ לעיר במהירות גבוהה, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. במידה שהנסיעות של הרכב יהיו בעיקר בתוך העיר במהירות נמוכה, המצבר לא יצליח לטעון את עצמו שוב ושוב ולכן יחזיר לזמן קצר יותר. חשוב לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה. כלומר, אם אתם נוסעים לחו"ל לתקופה בקשו ממישהו שיתניע את הרכב וייצא לסיבוב מידי פעם על מנת שהמצבר לא יתרוקן. 

מצבר שנפ בצפון- סימני זיהוי למצבר מרוקן או גמור

יש מספר סימנים לזיהוי מצבר מרוקן או גמור- 

קראו עוד:

מצבר שנפ בצפון- דרכים לשמירה על המצבר

על מנת לשמור על המצבר לאורך יותר זמן יש לבצע מספר דברים- 

קראו עוד: איך לתחזק מצברי שנפ

מצבר שנפ בצפון- החלפת מצבר

אם אתם צריכים החלפת מצבר כנראה שהמצבר שלכם גמור וגרם לכך שנתקעתם עם הרכב. במצב כזה יש לכם שלוש אפשרויות- להזמין גרר למוסך, לנסות להתניע את הרכב על ידי כבלים ולנסוע למוסך, להזמין שירותי החלפת מצבר עד הבית.

הדרך המהירה , הפשוטה והקלה ביותר היא לקבל שירותי החלפת מצבר עד הבית. מאחר שברכבים החדשים קל להחליף מצבר, אין צורך להגיע למוסך ושירות החלפת מצבר מגיע עד אליכם הביתה, לעבודה, למכולת או לכל מקום בו נתקעתם בלי אפשרות להניע את הרכב. 

שירותי החלפת מצבר עד הבית מאפשרים להחליף מצבר בתוך מספר דקות. עם שירות זה יגיעו אליכם מכונאים מיומנים. בדרך כלל למכונאים יהיו מספר מצברים שונים ברכב שלהם, כך שיוכלו להחליף לכם את המצבר באותו רגע. 

המצברים המומלצים בשוק הם מצברים של חברות ורטה, וולטה ושנפ. כבר בשיחת הטלפון תוכלו להגיד לאיש המקצוע איזה מצבר אתם רוצים ולהתאים אותו לרכב שלכם. 

איש המקצוע יגיע, יבדוק את המצבר ויבחן האם התקלה באמת במצבר. במידה שהתקלה לא במצבר הוא ינסה לפתור אותה או שיהיה עליכם להגיע למוסך. 

איש המקצוע יעשה זאת עבורכם אך- יש לוודא שהמצבר מתאים לרכב, הן מבחינת המידות החיצוניות שלו והן מבחינת כושר ההנעה/ הפריקה שנדרש לרכב. כמו כן יש לוודא שהמצבר מתאים למדינות חמות. מצברים רבים מגיעים עם ריכוז חומצה גבוה שאינו מתאים לתנאי מזג אוויר חמים, כמו בארץ. כמו כן, חשוב שהמצבר יהיה בעל כושר עמידות גבוה בפריקות עמוקות ובעל עמידות בפני רעידות של הרכב. 

קראו עוד: מחיר מצבר שנפ

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!