מצבר 60 אמפר סטארט סטופ

צרו איתנו קשר

מצבר 60 אמפר סטארט סטופ משמש בתור סוללת רכב ברכבים עם מערכת הנעה מסוג Start Stop הצורכת 60 אמפר.

מצבר 60 אמפר סטארט סטופ משמש בתור סוללת רכב ברכבים עם מערכת הנעה מסוג Start Stop הצורכת 60 אמפר. מעבר למצברי 60 אמפר, קיימים הספקים שונים של 70, 80, 95 ו-105 אמפר. מהו המצבר הזה ומהי מערכת סטארט סטופ? המשיכו לקרוא.

סוללת Start Stop 60 אמפר היא הסוללה בגודל הפופולרי ביותר בשימוש בקטגוריית הרכבים הפרטיים. מלבד במכוניות, ניתן למצוא את הסוללה הזו ביישומים רבים ושונים הדורשים זרם גבוה יותר ממה שסוללת חומצת עופרת ממוצעת יכולה לספק. בתוך כך,   סוללת start stop היא סוג של סוללת חומצת עופרת בעלת תכונת בטיחות מובנית למניעת טעינת יתר ופוטנציאל לשריפה. כמו כן, מצבר 60 אמפר סטארט סטופ הוא בעל יכולות אנרגטיות גבוהות יותר מהמצברים הסטנדרטיים, מה שהופך אותו מותאם למערכות סטארט סטופ.

במה מאופיין מצבר סטארט סטופ 60 אמפר

סוללת התחל-עצירה מכונה לעתים קרובות בתור סוג של UPS (אל פסק), מכיוון שהיא מספקת מתח רציף גם כאשר מקור הכוח כבה. במילים אחרות, כאשר המנוע במצב המתנה. מצבר זה יכול לשמש כדי לספק גיבוי חירום או כסוג של פתרון עבור חיסכון באנרגיה.

סוללת Start Stop 60 אמפר היא סוג של מצבר למכוניות עם התאמה עבור מערכת START STOP. מצבר זה מיועד לשימוש במכוניות חדישות, והמטרה העיקרית שלו היא חיסכון בצריכת הדלק. כמו כן, מצבר זה מסייע בכל מה שקשור להפחתת הבלאי של הסטרטר בעקבות הנעות מרובות של המנוע.

מהי מערכת סטארט סטופ ברכב?

מערכת START STOP היא מערכת חדשנית במכוניות, המסייעת לנהג לחסוך בצריכת הדלק של הרכב ובהפחתת הבלאי הכללי שלו. המערכת מופעלת על ידי לחיצה על דוושת הבלם ובעת הגעה לעצירה מלאה, ולאחר מכן לחיצה על דוושת ההאצה מנטרלת את המערכת. הרעיון של מערכת זו הוא להקל על נהגים לחסוך באנרגיה, במיוחד כאשר הם נוסעים בכבישים עם עומס רב הכולל עצירות בפקקים, או כאשר הנהגים ממתינים מס' דקות במיקום כלשהוא. אם למשל בת הזוג נכנסה לרכוש משהו בסופר פארם, סביר להניח שייקח לה כמה דקות לפחות, ככה שהמערכת נכנסת לפעולה ומדוממת את המנוע.

במילים פשוטות, מערכת START STOP היא מאפיין שמכבה אוטומטית את המנוע כאשר הרכב נעצר. בהיבט זה, מערכת START STOP היא אסטרטגיית בקרת המנוע של הרכב, המאפשרת לנהג לשלוט על בלאי המנוע וצריכת הדלק. מערכת ההתחלה-עצור היא כעת סטנדרטית ברוב המכוניות החדשות, והיא הפכה לסטנדרט בתעשיית הרכב העולמית.

מצבים שונים בהם מצבר 60 אמפר חסכוני יותר

כאמור, מצבר 60 אמפר סטארט סטופ מהווה חלק מהמערכת החסכונית של עצור-סע ברכב. בעוד שהמצב הראשון מיועד לנהיגהבעוד כי מצבר 60 אמפר סטארט סטופ עשוי להתאים למכוניות פרייבט, מסחריות יצריכו מצברים בעלי הספק גבוה יותר. במהירות נמוכה עם צריכת חשמל ודלק מינימלית, המצב השני מיועד לנהיגה במהירות בינונית עם צריכת חשמל ודלק בינונית, בנוסף, ברוב המכוניות ישנו מצב נוסף המיועד לנהיגה במהירות גבוהה עם צריכת חשמל נמוכה.

המערכת מפעילה את המנוע באופן אוטומטי כאשר רכב בתנועה ומאידך, מפסיקה אותו לאחר מספר שניות של סרק כדי לחסוך בדלק. בחלק מהמכוניות הנהג יכול גם לעצור את המערכת באופן ידני על ידי לחיצה על כפתור בלוח המחוונים. מערכת START STOP קיימת כבר שנים והותאמה להרבה סוגים שונים של רכבים ממכוניות ועד משאיות מסחריות. עם זאת, הספק המצבר ישתנה בהתאם לסוג הרכב שלכם. בעוד כי מצבר 60 אמפר סטארט סטופ עשוי להתאים למכוניות פרייבט, מסחריות יצריכו מצברים בעלי הספק גבוה יותר.

היתרונות של מצבר 60 אמפר סטארט סטופ

למצבר זה יש חיישן אוטומטי שיכול להתניע את המנוע ולעצור אותו שוב כאשר המכונית נעצרת. פעולה זו עוזרת למנוע התחממות יתר של המנוע בזמן סרק, מה שעלול לגרום לנזק למנוע ולחלקים אחרים של המכונית.

מערכת Start Stop היא טכנולוגיה מדהימה שיכולה לעזור לך לחסוך עד אלפי שקלים בשנה על דלק. אבל כדי שהמערכת תעבוד כמו שצריך ובאמת תהיה יעילה וחסכונית, אתם חייבים להתאים לה את המצבר הנכון. היתרונות של מצבר 60 אמפר סטארט סטופ הם רבים, אבל כדי שהם יתממשו, נדרשת התאמה נכונה בינו לבין המערכת שלכם וגובה ההספק הנדרש לכם. וכאן נכנס לתמונה השירות של החלפת והתקנת מצבר עד בית הלקוח.

כמה עולה מצבר 60 אמפר סטארט סטופ?

אם אתם שואלים את עצמכם כמה עולה מצבר 60 אמפר סטארט סטופ, המחיר נע בין 730 ₪ ל-850 ₪, בממוצע. תלוי בסוג המצבר, בגובה ההפסק שלו, בחברה ובאחריות על המצבר. בעוד שעל חלק מהמצברים תקבלו שנה אחריות, מצברים אחרים מציעים 3 שנים אחריות.

אם תרצו להוזיל עלויות, תוכלו לרכוש מצבר באינטרנט ולהרכיבו לבדכם. אם אין לכם את היכולת או הזמן, השירות של מצבר עד הבית הוא עבורכם. אגב, ניתן לקבל את סוג השירות הזה גם במשרד, לא חובה להזניק את הצוות אליכם הביתה.

 

מצבר סטארט סטופ 60 אמפר מחיר

מצבר סטארט סטופ הוא מצבר ייחודי שמותקן ברכבים שיוצרו לאחר שנת 2013. בהתחלה מצברי סטארט סטופ הותקנו ברכבי יוקרה בלבד, אך בשנים האחרונות מותקנים בכל הרכבים החדשים. על מצבר סטארט סטופ נרחיב במאמר הבא. 

 

מצבר סטארט סטופ 60 אמפר מחיר– מה זה מצבר?

המצבר הוא סוג של סוללה בעלת אנרגיה חשמלית המסייעת להתנעת המנוע. האנרגיה החשמלית של המצבר מתועלת להפעלת המזגן, התאורה ואמצעי המדיה השונים. 

המצבר הראשון הומצא לפני כ-150 שנים על ידי רופא צרפתי בשם נסטון פלנטה. הרופא גילה שהשרייה של עופרת בחומצה גורמת ליצירת זרם חשמלי שניתן להטעינו מחדש. 

תפקידו של המצבר הוא לספק חשמל למערכות הרכב. המצבר למעשה אחראי על הפעלת המנוע, כפי שציינו קודם ועל המערכות החשמליות ברכב. 

יש לקחת בחשבון שהמצבר מטעין את עצמו. כלומר, ככל שבעל הרכב נוסע הרבה מחוץ לעיר במהירות גבוהה, המצבר יטעין את עצמו ויישאר תקין לאורך זמן רב יותר. במידה שהנסיעות של הרכב יהיו בעיקר בתוך העיר במהירות נמוכה, המצבר לא יצליח לטעון את עצמו שוב ושוב ולכן יחזיר לזמן קצר יותר. חשוב לא להשאיר את הרכב זמן רב ללא תנועה. כלומר, אם אתם נוסעים לחו"ל לתקופה בקשו ממישהו שיתניע את הרכב וייצא לסיבוב מידי פעם על מנת שהמצבר לא יתרוקן. 

 

מצבר סטארט סטופ 60 אמפר מחיר– מה זה?

היתרונות של מצבר 60 אמפר סטארט סטופ הם רבים, אבל כדי שהם יתממשו, נדרשת התאמה נכונה בינו לבין המערכת שלכם וגובה ההספק הנדרש לכם.מצבר סטארט סטופ נחשב למצבר יחסית חדש שפרץ לחיינו רק בשנים האחרונות. בדרך כלל ברכבים החדשים, יצרני הרכבים יבחרו לשים מצבר סטארט סטופ מאחר שהטכנולוגיה הזו מאפשרת לחסוך בצריכת הדלק. 

מערכת סטארט סטופ נבנתה כיוון שהבינו שבזמן עצירה של הרכב כשהוא מונע, לדוגמא בפקק או ברמזור אדום, הוא לא צריך כמות רבה של דלק על מנת להפעיל את המנוע. לכן, במצבים בהם הרכב מונע אך עומד, המערכת תכבה את הרכב באופן יזום וברגע שתלחצו על הגז תדלק מחדש. 

מצבר סטארט סטופ הוא מצבר שמתאים לרכבים בהם מותקנת מערכת המכבה את המנוע בעת עצירה. תחילה היה ניתן לראות מצבר כזה רק ברכבי יוקרה אך כיום כבר מתקינים את המצבר הזה בכל הרכבים החדשים. בטכנולוגיה זו קיימים שני סוגים של מצברים- מצבר AGM ומצבר EFB. 

מצבר סטארט סטופ מאפשר התנעה בטוחה ושמירה על איכות הסביבה. 

מצבר סטארט סטופ 60 אמפר הוא מצבר סטארט סטופ שמתאים לרכבים קטנים יותר עם נפח מנוע קטן יותר. לכן יש להבין מה כמות האמפר הנדרשת להנעת המנוע שלכם. 

 

מה ההבדלים?

ההבדל בין מצבר רגיל לבין מצבר סטארט סטופ בא לידי ביטוי במערכת הכיבוי וההפעלה האוטומטית של הרכב. כפי שציינו, מצבר סטארט סטופ מכבה את הרכב בעת עצירה ומאפשר לחסוך בצריכת הדלק שלו ואף להוריד את כמות החומרים המזהמים שנפלטים לאוויר כאשר הרכב מונע. 

כמו כן, ההבדל בין מצבר רגיל למצבר סטארט סטופ בא לידי ביטוי גם בהאטה ויכולת כמות הפריקה וההתנעה ללא נזק למצבר. מצבר סטארט סטופ נוצר בטכנולוגיה מתקדמת התומכת בפריקה מהירה יותר באופן משמעותי מאשר מצברים אחרים.

האם חייב להתקין?

מצבר 60 אמפר סטארט סטופ מהווה חלק מהמערכת החסכונית של עצור-סע ברכב. בעוד שהמצב הראשון מיועד לנהיגה במהירות נמוכה עם צריכת חשמל ודלק מינימליתקיימים סוגים שונים של מצברים, לכן, במידה שאתם מחליפים את המצבר של הרכב ורוכשים מצבר חדש חשוב מאוד לבדוק מה היצרן של הרכב ממליץ. במידה שיש ברשותכם רכב שיוצר בשנת 2013 או אחריה, יש סיכוי גדול מאוד שמערכת סטארט סטופ פועלת בו. אנשים רבים מתלבטים האם ניתן לחסוך בעלויות ולהתקין מצבר פשוט וזול, אך מצבר סטארט סטופ מאפשר להניע את הרכב פי מאות ממצבר רגיל. לכן, במידה שיש ברכבכם מצבר סטופ סטארט שמותאם למערכת זו, אין להתקין מצבר רגיל. כמו כן, חשוב  מאוד לוודא בכל התקנה של מצבר חדש, שאכן מרכיבים לכם מצבר סטארט סטופ. לשם כך בדקו האם כתוב על המצבר start stop באנגלית או AGM או EFB. 

כיום, במידה שאתם צריכים להחליף מצבר תוכלו לעשות זאת בקלות ובמהירות על ידי שירות החלפת מצבר עד הבית. עם שירות זה יגיעו אליכם מכונאים מיומנים. בדרך כלל למכונאים יהיו מספר מצברים שונים ברכב שלהם, כך שיוכלו להחליף לכם את המצבר באותו רגע. 

 

 אז כמה זה עולה?

קשה לענות באופן חד משמעי כמה עולה מצבר לרכב, שכן המחיר תלוי בגורמים שונים כמו גודל המצבר, סוג המצבר, החברה היצרנית ועוד. ריכזנו לכם טווח מחירים עבור חברות שונות. 

  • המחיר להחלפת מצבר סטנדרטי ינוע בין 500 לבין 800 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
  • המחיר להחלפת מצבר סטארט סטופ 60 אמפר של חברת שנפ יחל ב-750 שקלים. 
  • המחיר להחלפת מצבר סטארט סטופ 60 אמפר של חברת AGM יחל מ-850 שקלים.
  • המחיר להחלפת מצבר סטארט סטופ 60 אמפר של חברת ורטה יחל מ900 שקלים. 
  • בממוצע- המחיר להחלפת מצבר סטארט סטופ ינוע בין 800 לבין 1,500 שקלים, בהתאם לגודל המצבר. 
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!