סימנים של מצבר מתרוקן

צרו איתנו קשר

מצבר מתרוקןאם לא יצא לכם להיתקע במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון עקב מצבר שסיים את דרכו – תגידו תודה. זהו לא מצב סימפטי, כמובן. למעשה, אנחנו יכולים לשלוט מעט בסיטואציה ולא להגיע למצב קיצון שכזה. ברוב המקרים, נוכל לזהות מבעוד מועד מצב של מצבר מתרוקן ולדאוג מראש להחליף אותו, בתנאים הנוחים לנו ובצורה מהירה ויעילה.

למעשה, לכל מצבר מתרוקן יש סימנים מקדימים.  כאשר מתח המצבר תקין הכל טוב, אבל כאשר המתח אינו תקין, חייו של המצבר מתקצרים במהירות, הוא מתרוקן ופעולותיו נפגעות ומשפיעות על כלל מערכות הרכב.

מתח מצבר תקין והאלטרנטור

עד כמה שהדבר ישמע פשטני, מצבר הוא בעצם סוללה קצת יותר גדולה ממה שאנחנו מכירים, אבל עדיין סוללה. גדולה. קצת יותר גדולה ממה שאנחנו מכירים אבל עדיין סוג של סוללה. תפקיד סוללה זו הוא לספק אנרגיה חשמלית למערכות הרכב כמו התנעה, מיזוג, מיגון, אורות וכד'. לצד האנרגיה שהוא מספק, המצבר גם חייב לקבל  מתח מצבר תקין, מתוך מטרה שהוא יטען באנרגיה שיוכל להעניק אחר כך.  את מתח הטעינה הזה מקבל המצבר מהאלטרנטור והאלטרנטור מטעין את המצבר כאשר הרכב פועל. 

אז הנה סיבה אחת שוודאי מוכרת לכולנו למצב של מצבר מתרוקן. הרכב פשוט אינו נוסע. מכירים את זה, כאשר חברים שלכם נוסעים לחו"ל לתקופה ממושכת ומבקשים מכם להניע את הרכב מידי פעם? הסיבה היא שרכב שאינו מונע הרבה זמן, גורם למצבר להתרוקן. אגב, גם אם הרכב מונע אבל האלטרנוטור תקול, המצבר לא יתמלא ויתרוקן.

אורך חיי המצבר

מצב של מצבר מתרוקן לא קורה באופן שוטף. אם השימוש לנו ברכב נכון מצבר ממותג אמין עם טכנולוגיה איכותית, יחזיק בין 3 ל-4 שנים ולעיתים יותר. זאת כאמור, אם נעשה בו שימוש נכון. מנגד, אם נבזבז אנרגיה, גם כשהרכב לא פועל, למשל השארת אורות דלוקים, אורך חיי המצבר יפגע. כאשר מצבר מלא ופועל באופן תקין, נרגיש נסיעה חלקה ובעת הפעלתן, כל המערכות יעבדו ללא רבב. הבעיה מתחילה כאשר מצבר מתרוקן בהדרגה.

הסימנים למצב מצבר מתרוקן

יש  סימנים רבים לכך שמצר עומד להתרוקן ואם מעט ערנות, ניתן לשים אליהם לב ובכך לשלוט בסיטואציה ולהחליף את המצבר מראש.. הסימן המוכר ביותר וגם המלחיץ ביותר הוא הקושי להתניע את הרכב. כאשר המצבר תקין לחלוטין, נצליח להתניע את הרכב כבר בניסיון ראשון. אבל מצבר מתרוקן יגרום לאי הצלחת התנעה- במקרה הרע או בגמגום בהתנעה. אותו גמגום או הצלחה רק בניסיון השני או השלישי, צריכה להדליק נורת אזהרה. 

סימנים נוספים קשורים לתאורה או לצגי החיווי. כאשר מצבר מתרוקן, הם יראו חלשים ומהוהים יותר. זה לא בהכרח מעיד על מנצבר פגום ויכול להיות בעיה חשמלית אחרת אבל אם אתם נחשפים לירידה באיכות התאורה או בחיווי – גשו לבדוק.  המזגן גם הא יכול לשמש כעד לאיכות ותקינות המצבר. מזגן שלא סוחב או לא מקרר פתאום כפי שהייתם רגילים- צריך להחשיד. כך גם מערכות אחרות כמו חלונות חשמליים, מערכת האזעקה וכד.

החלפת מצבר מתרוקן

לרובנו אין את הציוד המתאים לבדיקת מצבר מתרוקן או לאיתור בעיות חשמליות במצבר או ברכב. זה לא אומר שעלינו להזניח את הסיפור הזה ולהתעלם מנורות האזהרה. זה גם לא אומר שעלינו להיגרר למוסך ולבזבז זמן יקר וכסף. הפתרון פשוט בהרבה: הזמנת שירות החלפת מצבר עד הבית. טלפון קטן ובתוך כשעה, איש שירות מקצועי, בא לבדוק את הרכב שלכם ולהציע לכם את הפתרון המתאים ביותר עבורכם.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!