קניית מצבר לרכב בשיטה החכמה והחסכונית

צרו איתנו קשר

קניית מצבר לרכברובנו משקיעים כסף רב ברכב שלנו. לא רק בעצם הקניה של רכב איכותי אלא בכל מיני אביזרים ופינוקים קטנים. למשל מסך מולטימדיה משוכלל, מערכת מיגון, מערכת בטיחות ועוד ועוד אביזרים. יש חלקים שהם למעשה חלק מהרכב אבל כאלו שמוחלפים מידי פעם. למשל הצמיגים, למשל המצבר. אורך חייו של המצבר הוא לרוב 3-4 שנים ובתומם, יש צורך להחליפו. קניית מצבר לרכב היא לכאורה לא עסק מסובך מאוד. עבור מי שאינו מבין, כל המצברים זהים. זה כמובן אינו דבר נכון אבל מה שהופך את החלפת המצבר ליותר מורכב ומסובך, הוא תהליך ההחלפה עצמו, שיכול לקחת הרבה זמן ולעלות בהרבה כסף ועצבים עם לא עושים אותו נכון.

אז כאמור, מצבר, אם הזמן מתבלה ומתרוקן. ההתרוקנות של המצבר יכולה להיות עסק בעייתי ומלחיץ. גם בשל העובדה כי מערכות החשמל השונות ברכב, כמו תאורה, מיזוג וכד' יתחילו לגמגם ולפעול באופן לא תקין וגם כי בסופו של דבר המצבר ישווק חיים ואיתו למעשה תיעצר כל המכונית. לא יהיה חשמל עבור תהליך ההתנעה. אז כפי שציינו, קנית מצבר לרכב יכולה להיות תהליך ארוך ומתסכל והיא גם יכולה להיות נוחה ומהירה. הכל תלוי במה תבחרו: להיגרר למוסף המיוזע ולהמתין שם שעות או לשהות במקום הנוח והנים שלכם ולהזמין איש מקצוע מיומן שיחליף את המצבר איפה ומתי שאתם מחליטים.

קניית מצבר לרכב

כפי שציינו קנית מצבר לרכב היא לא דבר מסובך בעצם המהות. ישנם סוגים רבים של מצברים. ישנם מצברים של חברות גדולות ואיכותיות כמו שנפ, בוש, וורטה, וולטה ועוד וישנם גם מצברים זולים יותר. מעבר לתהליך עצמו שכדאי לפשט וליעל על ידי הזמנת שירות החלפת מצבר במקום הנוח לנו, הרי שחובה להכיר ולדעת איזה מצבר מתאים לרכב שלכם. לא כל מצבר מבחינת גודל, אמפר, טכנולוגיה וכד' – מתאים לאותם רכבים.

אז כאשר אתם מבצעים קנית מצבר חדש, אתם צריכים לבוא עם כל הנתונים. לא כולם יודעים להבחין או לדקלם את הנתונים הללו. טבעי לחלוטין. אשפרות אחת היא להיעזר בספר הרכב הפיזי או הדיגיטלי שם מצוין המפרט של המצבר הנדרש. שנית, מכיוון שבין כה וכה לא תחליפו את המצבר בעצמכם, כדאי שתבחרו בחברת החלפת מצברים מקצועית ואמינה. איש השירות גם יבדוק את הרכב שלכם (אולי בכלל לא צריך להחליף מצבר), גם יבדוק וידע בדיוק איזה סוג מצבר אתם צריכים, גם יציע לכם מגוון של מצברים בטווח מחירים רחב וגם יבצע את ההחלפה בצורה מהירה ואיכותית, עם אחריות מלאה.

קראו עוד: מצבר במבצע

החלפת מצבר חכמה

ישנן כמה עקרונות בסיסיים שצריך לשים לב עליהם בעת קנית מצבר לרכב.  כמעט לכל סוג מנוע מותאם מצבר משלו ומצבר הרכב חייב להתאים לסוג המנוע. לצורך ההדגמה, הרי לא נצפה שמצבר עבור מנוע אופנוע, יוכל להתניע מנוע של משאית. ההתאמה הנדרשת היא של קיבולת המצבר, משמע כמות האמפר לשעה לעוצמה ולנפח של המנוע. לכל מצבר ישנה קיבולת האמפר שלו והמתח החשמלי שהוא דורש.

לעיתים אנשים נוטים להתבלבל, מתוך מחשבה פשוטה לפיה יצרני הרכב מקפידים כי לרכבים מתוצרתם יהיו מצברים זהים. לכל המיציבושי יהיו אותם מצברים כפי שלכל היונדאי בעולם יהיו מצברים מאותו סוג. האמת היא שכל סוג רכב, גם אם הוא מאותו יצרן, יכול להיות שוני במצבר. ישנם רכבים שדורשים 60 אמפר וישנם דגמים שדורשים רק 40 אמפר. רכב מיני ידרוש מצבר אחר מאשר רכב ואן. לעיתים, אפילו רכבים מאותו סוג ומאותו דגם, מכילים מצברים שונים, כאשר הדגם יוצר בשנים אחרות. תורמת לכך שהטכנולוגיה מתקדמת במהירות ולכן עבור המערכות המתקדמות של הדגם החדיש, יש לשדך מצבר מתקדם יותר מאשר כזה שהיה לאותו דגם מלפני שנתיים.

לנסוע. לעצור. לנסוע

הנה דוגמא מצוינת לגבי התקנת מצבר מותאמת וחכמה. במטרה להביא לחיסכון משמעותי בהוצאות הדלק ומתוך רצון להפחית במעט את זיהום האוויר המתרחש עקב שריפת הדלקים במכונית, יצרניות רכב רבים התחילו למכור רכבים אשר בעת עצירה קצרה, למשל ברמזור או בפקק, מאפשרים למנוע להפסיק את פעולתו באופן עצמאיובכך למנוע בזבוז דלק סתמי. בעת הרצון להמשיך בנסיעה, יש ללחוץ על דוושת הגז והמנוע מתעורר לחיים מחדש. טכנולוגיה זו נקראת START STOP. ייחודיות זו בעת הפעלת הרכב אינה יכולה להסתפק במצבר רגיל. הסיבה היא שמצבר רגיל לא יוכל לעמוד בעומסים של הפעלה חוזרת ונשנית של המצבר. לצורך כך פותח מצבר סטארט סטופ, חזק ועמיד יותר. כמובן, שמצבר זה לא יכול להיות מורכב על מכונית שאינה מצוידת בטכנולוגיה הזו, משום שאין לא יעילות כלל ובמקביל, מצבר רגיל יהיה מבוזבז במכונית שכן נעזרת בשיטה זו.

אז איך נדע בעת קניית מצבר לרכב איזה מצבר להתקין. כפי שציינו, תוכלו למצוא מידע רב ברשת, בחיפוש עבור דגם המכונית שלכם. תוכלו גם להיעזר באיש השירות שיגיע להחליף לכם את המצבר, בתנאי שהוא מקצוען ואמין.

מותגים או לא?

בנוסף לסוגים השונים של מצברים שתתקלו בהם בעת קניית מצבר לרכב, תתקלו גם בסוגי חברות שונות של מצברים. כפי שציינו, תמיד כדאי לתת עדיפות למותגים הגדולים והמוכרים, גם בגלל האיכות והטכנולוגיה המתקדמת שלהם וגם בשל העובדה כי קניית מוצר מוכר, מקשרת אותו גם ל"אבא ואמא" שייקחו אחריות במידה ותתגלע בו תקלה. 

זה גם המקום להזכיר את עניין האחריות.  יש אחריות של יצרן המצברים ויש אחריות שנותנים גם חלק מהמתקינים. לרוב האחריות תעמוד על 12-24 חודשים, תלוי לפי יצרנית המצבר. כדאי לשים לב שמלבד התאריך שבו תרכשו את המצבר ותתקינו אותו, ישנן תאריך המוטבע על צד המצבר ומעיד על זמן היצור שלו. כך תוכלו לבדוק כי אינכם קונים מצבר משומש במחיר חדש (יש כאלו הרוכשים מראש משבר משומש מטעמי חיסכון, אם כי עדיף שלא יעבור חצי שנה מהתאריך שלו).

להחליף עם מקצוענים

הנטייה לחשוב היא שהעיקר בעת קניית מצבר לרכב היא בסוג המצבר ובאיכותו. זה כמובן נכון אבל ישנו מקום נכבד גם לתהליך ההתקנה. התקנה באמצעות מוסך יכולה להיות טובה כמובן, אבל כרוכה בהרבה מאוד טרחה, בזבוז זמן, המתנות ארוכות וכד'. מוסך הוא אופציה מורכבת עוד יותר כאשר החלפת המצבר הנדרשת קורת בהפתעה, באמצע שום מקום, כשאתם ממהרים, רחוקים מן המוסך ובלי זמן מיותר לבזבז. במקרה זה החלפת המצבר במקום שבו נתקעת – תהיה יעילה ומהירה הרבה יותר- בתוך כשעה אחת בלבד.

אז על חברת שירותי החלפת המצברים להיות מקצועית אבל חשובה לא פחות היא סוגיית האמינות – המהווה בסיס לכל עולם תיקוני הרכב. נקודה נוספת שחשוב לבדוק בעת קניית מצבר לרכב באמצעות שירות עד הבית היא מידת הפיסה של השירות בארץ (מי שנותן שירות רק בצפון, יתקשה להגיע אליך בדרום) וכן הזמינות של השירות. כבר ציינו שזמן שווה כסף והזמן שלכם שווה אפילו יותר. החפת מצבר שכזו, צפויה לערוך כשעה אחת מאז ההזמנה הטלפונית ובתומה, תוכלו להמשיך לנסוע, כאילו לא קרה כלום.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!