מצבר טויוטה יאריס היברידית

צרו איתנו קשר

מצבר טויוטה יאריס היברידיתטויוטה יאריס היברידית נכנסה לתודעה שלנו בשנים האחרונות בשל הביקוש הרב והביצועים המרשימים. המנוע חסכוני, הרכב קומפקטי וחסכוני והמצבר האיכותי שמגיע ברכישת הרכב. מצבר טיוטה יאריס היברידית הוא מצבר 40 אמפר או 50 אמפר, תלוי בשנתון הרכב ובאם מדובר על הדגם ההיברידי או לא. אם אתם צריכים להחליף מצבר, לפניכם כל הדגשים שחשוב שתכירו. 

 

מצבר טויוטה יאריס היברידית – דרישות רכב

מצבר טויוטה יאריס היברידית נמצא במיקום שונה ממה שאנו מכירים, המצבר נמצא מתחת לספסל האחורי של הרכב, ולא תחת מכסה המנוע. הגישה פחות נוחה אמנם, אבל בדגם ההיברידי המיקום הוא כן קריטי. בדגם ההיברידי נדרש להתאים מצבר 40 אמפר, לעומת 50 אמפר לטויוטה יאריס רגילה. כאשר אנו מחליפים מצבר יש לוודא מספר דברים:

  • תאריך תפוגה – על גבי כל מצבר מופיע תאריך תפוגה. אורך חיים בממוצע של מצבר נע בין 3 שנים ל-5 שנים. לכן, אנו נרצה לראות שתאריך התפוגה עומד בקריטריונים מתאימים, תאריך תפוגה נמוך מ-3 שנים הוא דבר שנרצה להימנע ממנו. במקומות מקצועיים נקבל תאריך תפוגה העולה על 5 שנים.
  • אחריות – כל מצבר מגיע עם אחריות ל-12 חודשים עד 24 חודשים. במצברים יוקרתיים יותר כמו מצברי ליתיום יון נקבל גם אחריות ל-36 חודשים. האחריות משתנה בהתאם לחברה כאשר חברות כמו חברת בוש מציעות 24 חודשי אחריות, ואילו חברות אחרות כמו וולטה מציעות 12 חודשי אחריות (משתנה בהתאם לדגם ספציפי). הדגש הקריטי הוא לא לוותר על אחריות נמוכה מ-12 חודשים, גם אם המחיר מפתה. 
  • תאריך ייצור – נתון חשוב נוסף הוא תאריך ייצור המצבר. למה הנתון הזה כל כך חשוב? גם אם תאריך התפוגה הוא לעוד 10 שנים, עדיין נעדיף לבחור במצבר של ישב זמן רב על המדפים, אלא מצבר חדש יחסית. תאריך ייצור גבוה משנתיים פחות מומלץ, עדיף תאריך סמוך לתאריך הנוכחי ככל הניתן. במקום בו התחלופה גבוהה נקבל מצברים עם תאריך ייצור של כמה חודשים. 

כמה עולה להחליף מצבר טויוטה יאריס היברידית?

מחיר השירות ועלות המצבר עצמו משתנה בהתאם למספר דברים: המשפיע הראשון הוא סוג השירות, האם מדובר על שירות בו אתם מביאים את הרכב למוסך או שירות החלפת מצבר עד הבית? עלות שירות החלפת מצבר עד הבית לרוב יהיו בתוספת מינורית של 50 ש"ח עד 100 ש"ח. מבעד לכך, עלות המצבר עצמו משתנה בהתאם לחברה:

 

מותג מחיר
חברת ורטה החל מ-540 ש"ח
חברת וולטה  החל מ-500 ש"ח
חברת בוש החל מ-550 ש"ח
חברת שנפ החל מ-450 ש"ח

 

טעינת מצבר – האם זה כדאי?

אם המצבר שלכם עדיין לא עבר את התוקף, ייתכן ותוכלו להטעין את המצבר במקום להחליף אותו. בדרך כלל ניתן "להחזיר לחיים" מצבר רק אם הוא לא מרוקן לגמרי. טעינת מצבר מתבצעת על ידי הזרמת מתח חשמלי אליו, מומלץ לא לבצע את התהליך לבד אלא בעזרת בעל מקצוע. יש מכשירים מיוחדים לטעינת המצבר, וניתן גם להניע את המצבר באמצעות כבלים. אם הרכב לא מניע ייתכן ואתם צריכים להחליף את המצבר.

רכישת מצבר משומש

יש הרבה מקומות שמציעים רכישת מצבר משומש. מצברים אלו הם מצברים שפורקו לאחר תאונת רכב, מצברים שהחליפו עקב מכירה לחלקים ולמעשה מדובר על מצברים משומשים שמוצעים באופן מוזל. למרות המחיר, אנו לא ממליצים לרכוש מצברים משומשים, במיוחד ממקום שאתם לא מכירים. ההבדל בין עלות מצבר חדש למשומש יהיה בטווח ה-100 עד 150 ש"ח, בשביל סכום כזה עדיף להשקיע יותר ולהנות מאחריות תקינה.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!