מצבר ליונדאי גטס

צרו איתנו קשר

יונדאי גטס זכתה לאהדה גדולה בקרב הקהל הישראלי. יש מגוון דגמים של יונדאי גטס אשר השתנו והתשדרגו במהלך השנים 2003 ועד 2009. האהדה הגדולה היא בעיקר למודלים החל משנתון 2006 שם צריכת הדלק נמוכה במיוחד. ניתן לבחור בין גיר אוטומטי לידני ומעבר לכך, יונדאי עצמה היא מבין יצרניות הרכב הגדולות. אם אתם חושבים שאתם צריכים להחליף מצבר בקרוב כדאי שתקראו את הדברים הבאים.

מתי צריך להחליף מצבר ליונדאי גטס?

קיימים סוגים שונים של מצברים, מצברי עופרת, מצברי ג'ל, מצברי סטופ אנד סטארט ועוד. התפקיד של המצבר הוא לספק חשמל לכלמתי צריך להחליף מצבר ליונדאי גטס? קיימים סוגים שונים של מצברים, מצברי עופרת, מצברי ג'ל, מצברי סטופ אנד סטארט המערכות ברכב. המצבר מקבל טעינה קבועה מהאלטרנטור, הוא הרכיב שדואג לכך שהמצבר לא יתרוקן במהלך הנסיעה. יש מספר דברים שיכולים להעיד על כך שהמצבר שלכם שבק חיים או בדרך לשם:

  • מערכות חשמל – ניגע בעניין התאורה, המצבר אחראי על העברת אנרגיה חשמלית לכל מערכות התאורה. ניתן לראות לפי התאורה סימנים המעידים על היחלשות המצבר. הסימנים האלו יכולים לבוא לידי ביטוי באור מעומעם, תאורה חלשה או מהבהבת.
  • לוח מחוונים – בדומה לתאורת הרכב, גם לוח המחוונים מושפע מהמצבר ולכן, אם תתקשו לראות את לוח המחוונים או שגם שם התאורה מהבהבת זה עוד סימן שאומר לכם שהגיע הזמן להחליף את המצבר.
  • קושי בהנעה – מצבר תקין אמור לאפשר למנוע להידלק ללא שום רעידות או קושי כלשהו בהנעה. כולנו מכירים את הסאונד כאשר המנוע מתקשה להידלק וזה עוד סימן שמעיד על מצבר חלש, אך לא בהכרח המצבר הוא הבעיה.

אלו הם הסימנים העיקריים לחולשה כלשהי במצבר. אם תוקף המצבר עוד לא עבר (זאת אומרת שהמצבר יחסית חדש), עדיין יש סיכוי להציל אותו אם הוא מקור הבעיה. לעיתים כל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לטעון את המצבר כדי לחדש את האנרגיה. שימו לב, לעיתים התקלה יכולה להיות במקור אחר, בעיקר כאשר מדובר על קושי בהנעה. ההשלכות של קושי בהנעה יכולות לנבוע מהמנוע עצמו, אלטרנטור, מצבר ועוד.

איך בוחרים מצבר ליונדאי גטס?

המצברים מתאימים ליונדאי גטס יהיו מצברי 50 אמפר עם מתח וולט 12. יש להתאים את מידת המצבר ביחס לתא המצברים ברכב. בשביל לוודא שאכן הרכב שלכם דורש מצבר 50 אמפר ולא 60 אמפר (יש דגמים מסוימים שידרשו 60 אמפר) עליכם לגשת לספר הרכב או בדרך פשוטה יותר לפתוח את תא המנוע ולראות כמה אמפר המצבר הנוכחי שלכם. משנתון 2003 ועד 2009 כל רכבי היונדאי גטס דורשים 50 אמפר.

קיימות יצרניות מצברים שונות, אנו נמליץ על שלוש: שנפ, בוש וורטה. שלושת יצרניות המצברים האלו הן המובילות בתחום ותופסות את נתח השוק הרחב ביותר בישראל, כאשר חברת שנפ היא המובילה ותופסת מעל 30% מנתח השוק הישראלי. עלות המצברים משתנה בהתאם לחברה בעוד שחברת שנפ נחשבת לחברה הזולה ביותר וחברת ורטה נחשבת ליוקרתית ביותר. ההבדל בין החברות יבוא לביטוי בעיקר באחריות.

 

ככל שהאחריות לזמן ממושך יותר כך המצבר נחשב לאיכותי ביותר, אבל לאו דווקא מבטיח אורך חיים ממושך. למרות שחברת שנפ מציע לרוב אחריות של 20 חודשים לעומת החברות האחרות שמציעות 24 חודשי אחריות, עדיין חברת שנפ נחשבת לעמידה ביותר. המחירים מתחילים החל מ-400 ש"ח ומגיעים לכ-600 ש"ח. המחיר אמור לכלול התקנה, למעט התקנה עד הבית שם תהיה תוספת למחיר המצבר בתעריף של החל מ-100 ש"ח.

מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!